Narastá nám (v EÚ) ten dlh, alebo sa iba predzásobujeme?

Autor: Privatbanka | 24.2.2014 o 15:17 | (upravené 24.2.2014 o 15:29) Karma článku: 5,35 | Prečítané:  532x

Ohľadom zadlžovania krajín sa toho popísalo veľa. Miesto ďalšieho detailného analyzovania prikladám dva grafy a tabuľku:

Graf č. 1 - prehľad výnosov 5-ročných štátnych dlhopisov krajín za obdobie od 15. 9. 2008 do 18. 2. 2014, t. j. od pádu LEHMAN BROTHERS.

graf1.png

 

Graf č. 2 - prehľad výnosov 10-ročných štátnych dlhopisov krajín za obdobie od 15. 9. 2008 do 18. 2. 2014, t. j. od pádu LEHMAN BROTHERS.

 graf2.png

 

 Tabuľka č. 1 - vývoj zadlženia jednotlivých krajín za obdobie od r.1998 do r. 2013

 graf3.png

  Z grafov je zrejmé, že od pádu LEHMAN BROTHERS si skoro všetky krajiny financujú svoje dlhy za historicky najnižšie úrokové náklady. Z prvej tabuľky je evidentné, že zadlženie sa napriek historicky najnižším úrokovým nákladom stále zvyšuje. A netýka sa to len sprofanovaných južanských krajín. Svetlými miestami na mape (zadlženosti) sú severské krajiny. Nórsku dokonca klesol dlh o 17 %. A to si ešte odkladajú peniaze do svojho stabilizačného fondu!!!

 Argument, že aktuálne chcú všetky krajiny využiť prostredie nízkych úrokových sadzieb na tzv. predzásobenie sa lacným dlhom, bude možné vyhodnotiť neskôr. Dajme tomu za 5 rokov. Ja sa však odvážim zatipovať si, že minimálne 75 % krajín z uvedeného zoznamu ten dlh narastie. Ak sa nič nezmení, tak grécku úroveň dlhu o chvíľu dosiahnu dnešní (takmer alebo už) stovkári a Grécko sa pojapončí a prehupne cez dvestovku.

 

Mojmír Hojer, riaditeľ Odboru asset management Privatbanky, a.s.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.


Už ste čítali?